onsdag, februari 18

Mykoplasma

Nej, det är absolut inte könssjukdomen jag pratar om, utan är mer inne på; mycoplasma pneumoni. Var och kollade upp min eländiga hosta idag, har suttit och hostat i över 2 veckor med en feber som går upp och ner hur som helst :s
Så jag drog dit efter att jag hade varit i Kista, fick läkartiden konstigt nog kl 19 :s lite sent och gå till doktorn såhär dags, men fick göra lite blodprov och sen fick beskedet om mykoplasman, luftrörsinflammation eller så kanske det var infektion.... äähh jag vet inte... Något sånt var det, kom överens med henne om att jag skulle få antibiotika som skulle få mig att "sova som en gud" efter att jag hade tagit den, då jag är helt slut i kroppen efter att ha knappt sovit hela veckan :/ Mår inte alls bra, men jag ljuger varje dag för att kunna leva mitt liv istället för att dega i soffan och kolla på filmmarathon... men nu ger jag upp, vart hos läkaren, drog ner till apoteket för att få mina mediciner (antibiotikan och andra hostmedicin som tagit slut hemma) men nej, fick inte. Vart något fel på e-receptet, hade inte kommit fram. Så det vart väl inte mer än och dra mig till donken beställa några små hamburgare för att mätta magen. Orkar inte laga mat hemma, absolut ingen ork eller lust. Fick reda på att denna sjukdom är väldig smittsam, så jag hoppas och ber att dem jag umgåtts med de senaste veckorna inte blivit smittade av mig :( Själv så lägger jag ner hela grejen med umgänget och allt tills jag mår bättre, men det är väldigt irriterande, läkaren sa också att även om jag är mot friskvägen eller när jag blir frisk så kommer hostan fortfarande sitta kvar där i nästan en månad innan det hela går över. Hursomhelst, huvudsaken är att illamåendet försvinner, min alarmklocka som väcker mig kl 4 varje morgon för att besöka min bästa kompis i toaletten... *-)

Men, men, får ringa imorgon bitti och fråga vart mina mediciner tagit vägen... Jag som vart så glad att jag skulle få sova underbart, få min skönhetsdröm...
Aja får väl skjuta fram det en natt då :P hehee

Som sagt, var inne i Kista idag. Vart lite fascinerad av det han sa till mig... fortsatte diskussionen om det hela, han som hade berättat i mitt tidigare inlägg då han visste vad som hade hänt mellan mig och E tidigare, han sa att han inte riktigt visste vad som hände utan att något hade hänt, han hade något på känn. Så jag satt och berättade men han satt och skrev något på tidningen framför honom när jag rabblade upp allt. Men strax innan jag kom fram till det hela, så visade han mig så stod det Elin och killen, hon kom emellan. Jag vart häpnad men när jag tänkte om sedan, det kanske är ganska vanligt att just någon kommer emellan att det är så förutsedd att det var kanske därför han visste det? Kanske bara en ren gissning? Jag vet inte.

En kommentar som jag fick i tidigare inlägget, att han kanske läser min blogg kanske därför han vet om så mycket om mitt liv? Ärligt, kan ju vara det, men... jag tror inte riktigt att han har tid och läsa min blogg för att veta om mitt liv? :s
E hade tidigare sagt till mig om en resa för mig och henne, om några månader till Turkiet, hon sa till mig att inte fråga honom något förrän han själv tar upp det, men jag hade absolut ingen tålamod kvar och vänta på något som jag redan vet om..? Så jag drog upp det lite snabbt bara, sa bara... Ehm, E hade sagt att ni pratat ganska mycket förra gången ellerhur? Han sa ja... varför? Så frågade jag honom lite diskret ehm... den dära avslappningsgrejen som du sa till henne om... en vecka... han fattade visst på en gång, han sa jahaaa... resan till turkiet eller? med ett leende på läpparna svarade jag JAA :D han sa jadå det blir av men någongång under april eller maj, får se hur det blir, men jag ljuger inte iallafall, ni får en varsin biljett och så fixar jag boendet till er ;p

soooo yeeees lootttts of travelling this year! OH YEAH! :p
well... ska kolla på lite serier eller kanske film... :p så ska jag sova strax :P

Love;

Inga kommentarer: