måndag, mars 30

Så, då har man lånat ut pengar lite hit och dit igen, men såklart inte till vemsomhelst (har lärt mig min läxa sen sist, din äckliga åsnejävel!). Till M där jag alltid vet om att jag får tillbaka pengarna, kom överens med honom idag att han betalar min entrén på den planerade asiatfesten ^^ yäääy! Sen en ganska ovanlig summa för mig att låna ut var till brorsan som har det ganska hårt med ekonomin då han på en och samma månad vart sjukskriven och tagit ledigt för pojkarna från england... så han klarar sig knappt :(. Och så ska han ha bil också :( Så jag tyckte synd om honom och sa att han fick låna pengarna så länge jag får dem innan jag åker till Thailand :) Också då jag fick mitt besked om att han skulle byta till samma gym som mig, där han ska träna ner all min underbara kärlek :) haha!

Justja, för första gången i hela mitt liv har jag deklarerat! Var lite pirrigt och få veta hur mycket man får tillbaka... så efter massa klick på datorn fick jag fram summan, som visade sig vara en tusing mer än morsan haha, så tjurig som hon blev av mitt retande! :D Men glatt i huset vart det iallafall :) Och ändåså har jag bara jobbat i sex månader under hela 2008, om ens det om man räknar in det noggrant : men överlycklig är jag iallafall av alla tusingarna ;p hehe

Av min lilla experiment så har jag märkt att det blir mindre skäll och sura miner här hemma när jag undviker att gå ut varje dag, nu för varje helg så har hon vant sig och allting har ju blivit mycket bättre sen utbrottet! Hon som trodde att jag skulle fortsätta ut och fira ute i krogen efter babyshowern men nä var hemma en timma innan hon kom hem :] Har sagt nu att jag verkligen undviker allt för att spara för varje krona jag äger :) Kommer på nu också att jag kanske borde fixa till passet innan resan, trots allt två månader kvar!! Woho, känner ruset av hur snabbt timmarna nu går på kvällarna jämfört med på dagtid då alla antingen är i skolan eller på jobbet!

Back to geo challenge... verkligen bara tröttnat på pokern nu att jag pausat mig därifrån ett tag nu, så tillbaka till det gamla spelet igen... Där man kan klicka igenom sig olika flaggor och försöka pricka in rätt stad i världskartan, pricka in världssevärdheterna blabla... roligt! Lyckades dra mig upp ett steg till och kom trea på min lista!! :D Spelet hittar du såklart i den omtalade Facebook.

Sen till det inte så roliga... :
Snälla, jag ber dig att sluta ringa mig, vill inte höra dina äckliga samtal, verkligen inte orkar. Trodde du bara ville skoja i början, men verkligen, det äcklar mig nu bara av att se ditt namn hamna på screenen när du ringer! Usch! Tror du verkligen att jag är någon slags hora som säger a, kom och ta mig bara för att du inte får något eller?! Fy skäms! Mogna till någon gång, kom inte heller och säg till mig att du skojar, för det där går verkligen över gränsen!

Ajaa, ska dra mig ut en stund med varmvatten och honung :)
Nattinatt mina små söta läsare!

Inga kommentarer: