torsdag, augusti 6

Sorry for being rude... but... no choice baby! Idag är det tredje dagen på mitt jobb, och min rygg är återigen helt paj... visst personalen där är hur shyssta som helst mot mig, men jag tror jag är för svag för jobbet, trots den icke så dåligt betalningen... 100 kr i timman för att servera, visst är det bra? haha :P Men jag klarar inte av en del utav morgonrutinen... :

Men nu har jag iallafall bestämt mig att än så länge arbeta där till månadens slut och får hoppas på att urbutiken eller någon annan butik svarar mig så snarast som möjligt för helttidsjobb inom försäljningsbranschen (butik), tänker verkligen inte fortsätta mitt liv med att servera någon annans mat, verkligen inte min grej... men det är sommar, de behöver personal och jag får inga samtal från body shop längre vad ska man göra? :(

Min morgonrutin på den nya "jobbet"...
Valt att ta bussen nu på morgonen istället för tunnelbanan, det tar lika lång tid men lite jobbigt att man måste byta av minst en gång... skillnaden är väl att jag inte får åka buss lika ofta som jag gjorde i södertälje förut så det känns på något sätt extra skönt sen att väntetiden på bytet i älvsjö är 10 minuter emellan sen tunnelbanan är 1-2 minuter (det vore en sak om tåget gick ifrån samma plattform... men nej... det gjorde det inte...)
Sen så är det cirka 10 minuters promenad uppförsbacke... sen slänga av sig alla grejerna, bära ut den klumpiga skylten "dagens meny", de nästan jättetunga uteserveringsstolar 16 st... 8 st fyrkantiga bord sen springa in och skära dagens färska sallad och sen börja stå i kassan, slänga på ris på tallrikarna till kockarna, servera, duka av, fylla på vattenkannorna och saftkannorna, sen kl 13... chiiiillll... då äre lite smått och gott som gäller, så man väljer att antingen sätta sig ute i solen och chilla med maten eller i soffan i skuggan med en liten tv på väggen och kolla på gissa vad? al bundy! mwahha! ahh det är typ min dag, sen efter maten så äre o plocka undan, små städa bland riskokarna och aa... :)

Under dessa dagarna så har jag inte alls haft tid och göra något ens klia rumpan, så nej, varken suttit vid datorn eller hunnit skriva här heller :/ Vad är det som händer? Jo, har fått ett besök från Tyskland, en ganska blyg tjej som heter Ti-Wan, men väldigt snäll! En utav Michel's kompisar... Så, har tillochme knappt hunnit sova... haha! So ive got to take my consequences... i can feel the anxiety on my chin :o... please dont say that me gettin lottsa pimples now during the weekend? :o iallafall... vi alla försöker ta vara på tiden med Ti-Wan, och försöker hinna med så mycket som det går, då hon åker på lördag tillbaka till Tyskland. Så imorgon? DÅÅÅ BLIRE SUUUUP! :D haha... därför jag sitter hemma nu, medan dem är ute på biljard kväll, jag känner mig själv, kommer aldrig palla med en utekväll imorgon, kommer typ bli lättare än annars påverkad :p muahaha... men nu ska jag ta en skål till utav den "nyttiga" efterrätten som mamma har gjort :)

Inga kommentarer: