fredag, november 6

BANGKOK

Så äntligen har jag tiden och tillgången för att kunna blogga om mina dagar här i Asien. Första stoppet var då Thailand, Bangkok efter en massa flyg blev jag nästan galen :o

Men kom ju fram säkert så hehe, blev jätte lack på taxichauffören från flygplatsen till det första hotellet i bangkok då han låtsades veta om vägen, fast körde i rundor och vägrade fråga andra samt kolla på kartan... så till slut körde han in till ett hotell med en personal som kunde engelska och berättade hur besviken jag vart och hon översatte allt jag sa till chauffören, så det slutade med att han fick hans 300 baht istället för kanske 1000?

Första hotellet hette Convenience Park i Sukhumvit, för det första, det var inte bekvämt någonstans. var alltid tvungen o ta taxi i 5 min för att ta sig till tunnelbanan o sen hem igen... Så det ledde till ett hotellbyte till Silom, lite mer centralt för kanske 500 baht mer per natt...

Men, kommer inte bo där förrän efter pattaya resan.


fräscht, centralt, gratis trådlös internet för dig med bärbar, gratis internetanvändning för dig som inte har en dator vid lobbyn, inkl. frukost, trevlig personal - kan det bli bättre? :p

och så var det vidare till pattaya..


Inga kommentarer: