onsdag, januari 27

Jag bara kom tänka på en arbetsintervju jag hade för år sedan, faktiskt mitt första riktiga arbetsintervju du vet när man sitter där heelt nervös och vet inte vad man ska säga. Man försöker allt för att göra ett bra första gången intryck...


Arbetsintervjun gick ju bara super då, och om jag ska tillägga så var jag nog bara 17-18 år haha det var faktiskt helt normala frågor som vad jag heter, hur gammal jag är, vart jag bor o så...


Men så slänger sig chefen sig ur en fråga från ingenstans som var väldigt chockerande... Är du singel? frågade han... och jag vid 17 års ålder, hur blyg som helst... jämfört med idag satt bara där och rodna och fick fram ett aaa... för vissa existerar tanken; shit varför vill han veta sånt för? :o men fick reda ganska snart på varför han frågade. faktiskt det jobbet var verkligen en arbetserfarenhet som jag utvecklades enormt även om jag bara lyckades stanna kvar där i 2 månader.


för er som e nyfikna till varför han ställde frågan;
det beror på hur du svarar tveksamt, eller med utan tvekan. svarar du singel; då har du i all tid i världen och fokusera på ditt arbete till 100%. pojkvän/flickvän? det finns en stor chans att du smyger iväg på toa eller sitter och sms:ar i smyg till partnern för att bara höra av sig till varandra. sen samtidigt att du inte kommer att fokusera ditt arbete till 100%. ensamstående mamma/pappa? du har ett barn och ta hand om hemma, måste ta sjukledigt såfort barnet är sjuk. Gift? du kommer aldrig kunna leva på din lön du har hos oss för att betala hyran och blabla om man verkligen inte är företagets toppsäljare!


å för er som är ännu mer nyfiknare så var det ett telefonjobb i danderyd, som verkligen var den bästa chefen jag än idag har. han har förståelse och kan vara lite hård med allt puschande. Men, David Zingmark, inser ju inte det förrän idag! TACK!
framför varje säljhörna så fanns det en telefon, information om leverans sen såklart vårt underbara säljmall om vad vi ska säga, hur vi ska säga osv. och sen en olika lappar som verkligen peppade en ex. "för varje nej du får, är ett steg närmare ett ja" en mening som jag verkligen beundrade!


en utvecklad elin

Inga kommentarer: