onsdag, februari 17

jaha så har hjärtat kommit hem nu från tyskland men lämnar mig igen för en månad för att jobba uppe i fjällen till gränsen av finland (?) glad för hennes skull faktiskt, att hon får komma bort från storstaden och sen att få jobba lite innan hon sticker iväg någonstans? filippinerna är faktiskt lockande, så vi får se! om jag blir klar med körkortet innan det så, yess why not!? göra nåt galet precis innan skolstarten så att jag blir mättad av alla äventyren ;p


... och på tal om mättad, tror nog att jag måste ha ett karriärbyte väldigt snart *suck* jag bara känner av hur intresset för mitt jobb bara minskar och minskar för varje arbetspass jag får, hade mitt möte med min chef igår, så jag bara frågade spontant om de behövde personal istället för hon som flyttar utomlands... svaret jag fick var att hon inte vill ha mig som fastanställd, utan att jag är mer som en "extra-personal" hon vill ha en mer drivande personal som hon sedan kan lämna butiken till och hon kan inte se mig driva hennes butik... :


men då har hon åtminstonde sagt det hon hade på hjärtat och jag vet vad hon tycker och tänker om mig. extra personal skall jag bli! MEN, jag förlorar ju absolut ingenting på det! pluggar till höst ändå, eller satsar på det iallafall! och även OM jag hade fått en anställning där, så skulle jag precis som de andra få 3 månader i taget, vad ska jag göra med det liksom, visst jag kanske kommer tjäna strax under 20 tusen per månad MEN jag kan inte låna pengar från någon bank för att köpa en lägenhet då de bara ser mitt kontrakt för 3 månader från jobbet :s och sen om livet nu skulle ta ett steg längre, låt oss säga att jag hittar en man och sen beslutar mig för att skaffa barn, kommer inte få ett öre i hm vad säger man; bidrag? ersättning? .. u get it!


så jag förlorar egentligen inte så mycket men jag tackar såklart tacksamt till varje timma jag kan få arbeta istället för att ruttna hemma utan att ha råd och betala mitt busskort! sparar ihop pengar och faktiskt inom en månad så har jag råd med ett såndär körkortspaket så någon dag i veckan skall jag dra mig till körskolan här i skarpnäck och försöka pruta mig till ett bra pris! :)


och nu så ska jag ta och lägga mig en stund! sen plugga till inatt och sen sova igen hihi väldigt sugen över o köpa guitar hero; world tour. fick ju trotsallt lämna tillbaka min dansmatta :)


Puss så länge :)

Inga kommentarer: