måndag, oktober 11

OTURSHELGEN

Vet inte hur jag lyckades, men jag lyckades så jävla bra!

Fredag:
Blev placerad i dansbands-garderoben, fredag idag, visste redan tillome innan jag börja jobba att det skulle bli lugnt, förutom mellan 21-22, då alla ruschar in för fritt inträde. thats it. så vid 2 tiden satt jag med min mobil helt ensam i garderoben och spelade beads. dagens assisterande assisterande restaurangchef eller vad man nu ska kalla henne... hon skulle köra in kassa stolen till mig, så att ingen skulle ta o sitta på den. tänkte vara snäll öppna luckan till henne såklart så ser hon inte men jag öppnar dörren o tänkte ta emot stolen... det första hon gör är att öppna luckan o smäller den på min vänstra hand. Hon fick panik... mer än vad jag själv fick... jag som bara tänkte sitta vid ett hörn o tycka synd om mig själv : Men nää de ville ha ambulans, taxi o akutmottagning haha. sitta fyra timmar på en akutmottagning, ensam o sen bli hemskickad med alvedon? ALDRIG!


Lördag:
Strejkade med att jobba i garderoben, så som tur var ville kossan nummer två byta med mig så fick sitta i den lugna kassan. så kände mig ganska rastlös så strax innan stängning, gick jag o fyllde på lite i salsa baren, fick beröm för att jag var duktig. när jag vart klar med den gick jag till nästa kylskåp o tänkte fylla på ramlösa i stora kylskåpet så man kan få kalla ramlösa efter jobbet :)

men tar upp ena o den slår emot i gallret i kylskåpet, går sönder, och jag tar emot flaskan av ren reflex och fingret hamnar precis på det vassa skär upp mig, får skärsår på båda händerna och det bara droppar blod. konstigt nog så reagerade jag inte, och håller själv på att svimma av. spolar kallt vatten när jag börjar vakna till, försökte be en kollega lägga plåster på mig men nää han fick panik han själv o stack därifrån så till slut så vare diskaren satte på plåster, smart nog så sätter han det klistriga på mitt sår o bara kör, plus två andra plåster (tror han fick panik också) och såklart ska det rinna igenom det också :

lägger pappershanddukar på varandra, rinner igenom det... slutade blöda efter 5-10 minuter. men det domnade av och till stängningen så sket jag i vilket o drog sopborsten igenom hela restaurangen... skiter i vilket ska ha min lön till fyra. sen när gladys plåstrade om mig, tog bort de gamla så såg jag hur blå mitt finger var och mådde själv skitilla :s

vandrade iväg helt själv fr klubben försökte hitta någon o prata i telefon med på vägen, men nää det gick inte alls. kommer till centralen inser att jag glömde min lilla väska med mitt SL kort, pass o allt säkert på klubben om jag inte hade råkat ut för ficktjuv. Så hade inge val än o gå tillbaka som tur var så hittade jag den :)




Såhär ser det ut dagen efter iallafall, SUCK!

Inga kommentarer: