torsdag, februari 17

HUNDAR...

Bestämde mig för att skaffa en hund till slut, på nyårsdagen efter muskelvärken från nyårsjobbet, nej, jag firade inge nyår i år heller... vilket var ett stort misstag då chefen där var taskig när det kom till lönen då han bara räknade från när klubben öppnade och stängde trots att jag kom 30-40 min innan för att cleana upp garderoben och spenderade 1 timma på att sortera och städa röjet. Jo, kom ju inte därifrån förrän efter kl 6 på morgonen!
Men nog om det!

Annonsen som jag hade fastnat för tidigare, var på blandras-valpar ord. priset låg på 6000:- men min köpgräns var 5000:- så det var inte så mycket mer än att sucka och glömma bort det hela precis som andra gånger. Men 2 veckor innan nyår så hade de sänkt det till 5000:- så som jag önskade och vart överlycklig! ...Fast så kom jag på, vissa av hundarna blir väldigt annorlunda efter allt smällande av all fyrverkerier så, jag håller mig lågt tills efter nyår.
Och så kikade jag på annonsen igen 3000:- stod det på, det var ju inte så mycket mer än att ringa tusentals samtal tills säljaren skulle svara, hoppa in i duschen och sen fara med första bästa pendeltåget mot Södertälje.

Valparna var ju sååååå underbara! Och jag verkligen fastnade för den svarta medans pojkvännen min var helt inne i den tre-färgade. Men bestämde oss till slut för att lämna den svarta kvar hos ägaren och tog med oss den tre-färgade hem.



Det tog cirka 2 timmar innan han ville komma ur väskan (hade honom i en väska för att hunden hade aldrig tidigare vart ute eller sett snö, vilket var en stor svårighet för honom att gå ute), men deprimerad vart han och hittade till slut soffan som var hans plats. Dag 1 och 2 gick, han åt inte, lekte inte med oss, och vägrade gå ut... Vart väldigt orolig för honom. Under dag 2 eller dag 3 så fick vi ett meddelande från säljaren hur det gick med hunden, var väl inte så mycket än o berätta sanningen att det inte fungerade så hon undrade ifall vi ville lämna tillbaka honom o byta till den svarta, då han hade suttit vid dörren sen vi gick o hade aldrig reagerat så tidigare på andra köpare. ... eller att vi skulle ha båda två, fast skulle då dock få det billigt. 1000:- vart det för den svarta. Det kändes riktigt skönt och se honom äta igen och leva ett normalt liv precis såsom en hund ska leva.

Världen! Möt Elmo o Blackie ;)







Viiiiissstt dem är helt underbara och söta. Men det är ett helt jävla helvete o torka piss o baja om dagarna :P Men de har börjat lära sig ibland och så har en utav de fått för sig att börja bita i kablarna :/ Suck, men jag ger fan inte upp! Mina älsklingar ju! ;)

Inga kommentarer: