onsdag, mars 25

Utada Hikaru
Tja, ni som känner mig väl så är jag själv en asiat, men uppvuxen i Sverige och kan knappt mitt eget språk då jag under den flesta tiden utav mitt liv haft svenska som hemspråk i hemmet... Men har alltid varit nojig på senaste åren av musik som jag inte förstår, till och med kinesisk musik, lyssnade knappt på låtar på min eget språk, kantonesiska men sen så kom det... Sen vart det mandarin låtar också. Sen plötsligt från ingenstans så lyssnade alla kineser på koreanskt pop och det var hur inne som helst att kolla på tv-serier från Korea textat på kinesiska, för mig var det ju ingen del så jag absolut inte ens kunde läsa texten, såvida det inte var textat på engelska :)

Men nu så har jag fastnat vid "det", bland annat fastnat för öst-asiatiskt musik och tro mig så har dem faktiskt gjort mycket framgång med engelskan, speciellt kineserna haha... Om man jämför med låtar för nåt år sedan... Kan ju säga att det inte lät det klokaste men kan också vara för att jag hört sen jag var ett litet barn dem sjunga på det språket jag talar... Kantonesiska.

Så, det hela handlar ju om Utada Hikaru, en 26 årig japansk popstjärna över asien som nu satsar på att bli kändis över resten av världen!! Hennes låt Come Back To Me, hade jag förväntat mig en ytterligare depplåt om hur man inte fick tag i kärleken som man suktade efter, nja ni fattar väl när ni hört låten... Men nja, var ju lite drag i låten, simple, I loved it... tills jag lyssnade på låten dag som natt och tvärtom i en vecka haha! So, my comment is ... I like it!! ;)

Listen and comment! Säg gärna till om jag har fel ;p

Inga kommentarer: