lördag, april 4

Weheei... Var och åkte bil med Jaqqi iförrigår då jag fick visa honom vägen hela vägen till mig, trots att jag inte kunde, utan bara höll tummarna att det skulle vara rätt :p
Så när vi kommit ut från Södertälje så var det dags för mig att dra på brillorna och börja peka på skyltar, utan omvägar så körde vi rätt, fast jag visste ju att man kunde köra igenom kungens kurva, bara inte hur :( haha hursomhelst, huvudsaken var att vi kom fram till destinationen :D
Soooom jag garvade när jag såg Jaqqi, han har blivit en flicka! haha långt hår och grejer :p Inte myyysigt! Nää.

Innan jag träffade gubben, var jag med S & S och åkte runt och innan dess var jag och fikade inne i centrum med plutten, S och G, visst det var lite stelt, precis samma sak som hände när jag träffade några andra kompisar som jag inte träffade på länge :/ Vet inte vad det är som händer, jag som trodde båda gångerna att man skulle ha jättemkt att prata om, men nä båda gångerna innehöll bara pinsamma tystnader, inga fina blickar alls allt var bara negativt. Det är ju synd det :( But you know what people say; Life goes on...

Igår var jag ute med mor, vi avbeställde vår billigast än billigaste biljetten till Hong Kong på 4800, jag vet att mor behöver semester men det blir så jobbigt med mina inplanerade semestrar, ska till thailand nu sen till nästa augusti blir det Pinas, och så vill mor att jag ska följa med henne i november till hk och sen alla ställen jag förmodligen redan har varit nu när jag drar till thailand. det som jag har insett är att... det är inte lika roligt att man åker med sin mor på semester, blir inte lika stor röj, inte lika stor frihet... nää... det enda fördelen är väl att hon betalar för det mesta man vill ha, maten och boendet, fast det blir inte balans, hur mycket jag än sårar henne nu genom att säga detta så är det ord från mitt hjärta, kanske att åka till HK med mamma skulle vara ett tillfälle att åka med mor, men det blir inte semester för min del, utan fortfarande en del utav mig som jag har det i Sverige, där mor gnäller på mig hit och dit.
Kommer ihåg förra året när jag var hemma i HK, jag hade tagit med mig 2000 kr i fickpengar, (levde endast på studiebidrag då) sen så fick jag inte köpa vad jag ville trots hennes löften om att jag fick köpa exakt vad jag ville om jag bara handlade för mina egna pengar. Men nej, det var ursäkter som; det är för dyrt, det finns billigare längre fram, och när det inte fanns så var det skit i den den var ändå inte värt tar det en annan dag, så glömmer hon bort det alla andra dagar, påminner jag henne så blir det bara tjafs. Eller jag vill köpa dem jeansen, men nej dem var för dyra, bättre och ta dem billigare, som jag inte alls tycker om. Eller jag vill köpa de och de grejerna nej jag tar bara upp plats i bagaget/det väger för mycket i hennes bagage... Ni förstår, det är sådana problem trots att jag hade mina egna pengar så fick jag inte min frihet till att köpa vad jag ville vad gick mina pengar åt då? Jo, att betala maten som vi åt ute, småpengar till vattnet, småpengar hit och dit absolut inte till mina grejer! Eller lyckades ioförsig köpa mig en guldfärgadarmband för 20 kr när jag smet ifrån mor... Men nog snackat om förra året, ska vidare och fixa mig till jobbet :)

Pusselipuss;

Inga kommentarer: