torsdag, maj 14

CHANGELING!

Dagens filmval till kvällens sömnlösa natt var; Changeling tillsammans med Angelina Jolie, av Clint Eastwood. Hade faktiskt inte förväntat mig en duglig film alls, utan en långtråkig jävel som jag säkert skulle stänga av efter max 40 min... men filmen var på 2:21 och jag följde hela filmen utan att sucka, gäspa eller ta någon som helst rökpaus haha! :) amazing!
Verkligen en rekommenderad filmval :)

Filmen handlar om en väl arbetande ensamstående mor som har en son på några åldrar, hon hade lovat sin son en filmkväll men skulle arbeta en kväll och när hon kommer hem, så upptäcker hon att sonen är borta... Historien befinner sig omkring 20-30 talet tror jag... Fast en dag så berättar LAPD för Christine Collins, mamman till den försvunna barnet att de har hittat sonen, men som sedan visar sig vara en helt annan person... denna sanna historia berättar om hennes kamp genom åren hur hon försöker bevisa att denna pojke som påstår sig vara hennes son inte ens är släkt med henne...

Fick faktiskt nästan tårar av denna film, väldigt rörande, hemsk... faktiskt så tror jag att det är den första filmen som har fått priser, nomineringar som jag tycker om... brukar välja bort dessa... Bara älskar filmer som är verklighetsbasserade... ett annat bra filmval är; The curious case of Benjamin Buttons.



bloglovin

Inga kommentarer: