torsdag, maj 7

I MINA TANKAR...

En vän sa till mig, han som skulle fixa maten till min födelsedagsfest att han skulle fixa kanske någon från skolan som serverar på festen, men jag undrar, vart ska jag få alla tallrikar ifrån? Jag säger att festen ska börja kl sju på kvällen, de närmsta kan komma på middag då, sen de som inte kommer får skylla sig själv utan mat, men innerst inne är jag rädd att jag blir besviken. Jag köpte en mindre klänning till min födelsedag, väldig fin, för att jag ska få ångest och gå ner i vikt precis som med mina jeans-byxor, lite galen jag vet... Men rädd för att klänningen skall göra en skandal för mig. Jag önskar mig mitt livs bästa stund om 22 dagar, alla mina närmsta, vänner och bekanta är där, också samt människor som jag såklart inte önskar mig kommer ju att vara där. Jag önskar mig ett stort berg av presenter, men samtidigt något som är användbart och inte något som jag ska ställa i mitt hem och damma... Så mycket som jag verkligen avskyr att damma! Berättade för Mac att jag önskar mig en Ipod touch, han skulle fixa en insamling bland de som älskar mig :) sen de som inte vet om vad de ska köpa, snälla istället för presentkort... Behöver verkligen extra fickpengar till Thailand! :D Ekonomin ligger inte alls bra för mig... Men också något som jag längtar till är att få någon att krama till mig, få mig att känna mig trygg, jag är trött på singellivet nu, jag vill ha någon som mina vänner kan le över och känna sig trygg och veta att denna person kan ta hand om mig. Men min största rädsla är att jag vet att jag kan och kommer att falla in i samma håla som tidigare, det räcker med att jag ser dig, min värld står stilla, ett ord från dig får mig att skaka, en kram av dig får mig att vilja gråta, ett visk i mina öron att du vill ha mig igen får mig att vilja krama om dig igen som om att inget ont någonsin har hänt mig tidigare, all kämpande har suddats ut från mitt minne. Jag vet att om det inte bli du och jag, så måste jag ändå gå vidare, men när jag gått vidare så kommer det hända precis samma sak med mitt senaste förhållande, kommer att krascha för att jag innerst inne egentligen längtar till någon annan. Gubben, minnena tillsammans med dig kommer alltid vara starka för dig oavsett om du vill eller ej, visar eller gömmer dig. Du kan såra mig som du gjorde sist, så ordentligt, men det var du som fick mig upp på bena igen glöm inte det! När jag stod i gatan, med världens största chock och blodfläckar om handen som var det du som kramade om mig ordentligt tills rädslan flydde iväg från mig, jag förstår inte, vad var det som inte fungerade?? :(



bloglovin

Inga kommentarer: