söndag, augusti 2

I'm wondering... om jag ska ta mig en tur ner till Eskilstuna? En break till farsan, samt passa på och träffa de människor jag fortfarande har kontakt med där? Också på om jag ska ta mig beslutet och flytta tillbaka till Hong Kong för att lära mig språket ordentligt. Har jag ens något värt för att stanna i Sverige för? Nej tror inte det. Vännerna är konstiga, de vänner jag hade, dem har dragit åt helvete, de enda som är kvar... det är väl de nya och gamla vännerna som jag tidigare inte har umgåtts med. Jag mår inte bra igen. Tankarna flödar och det komplicerade förvirrandet utökar sig bara mer och mer för varje dag som går, trots att jag andas in och säger till mig att jag kommer klara det, fast jag redan insett fakta att jag inte kommer göra det. Mamma pratade med mig idag, om jag vill åka hem, öppna en salong med min syster (morsan skulle sköta ekonomin till salongen, syrran skulle betala min biljett) det skulle vara as-schysst. Får väl passa på när jag ändå verkligen inte har ett skit att stanna i IKEA landet för! Vi får se hur det går med arbetet, lär nog få arbetspass under december månadens julrusch... får jag inte något fast arbete innan dess så kanske jag tar mig i kragen och sätter mig på flygplanet till Hong Kong, lär mig ordentligt mitt hemspråk samt mandarin.
Är väl där i kanske ett halvår till ett år, får se hur livet där fungerar... Sen komma hem igen.
Jag har redan förberett mig på att "vännerna" jag har här idag inte kommer finnas kvar där, men jag har absolut inget att förlora. Inte just nu iallafall.


Imorgon blir det arbetsintervju, inne i Franks Ur, får se hur det blir, blire att jag ska hem och vänta på svar från de så tackar jag ja till att hjälpa min mammas kompis thai restaurang tills jag hittar något... annars har jag inte så mycket val längre och välja på... släppa allt.

Sen så bestämde jag mig på vägen hem, jag tänker inte låta mig längre behandlas som en jäkla snorunge, ska sluta åka till St. Eriksplan, sluta umgås med de även om det kanske blir lite svårt för mig då mitt umgänge alltid drar dit på kvällarna, men inte så mycket och göra än att knyta nya kontakter eller bara gå hem och chillaa...

Aja, too much in my thoughts right now... ska surfa lite till sen dra mig till sängs...
Btw, var med mamma och käkade på Vapiano, åt en Carbonara och en Quattro något... vart ganska chockad över att carbonaran innehöll en plastbit, klagade litegrann men så ville de ge mig en ny tallrik med samma maträtt... frågade också om vi ville ha kaffe... Men jag käkade mest utav pizzan medan morsan åt upp hela pasta tallriken.... lite besviken, då jag ansåg vapiano som en elegant italienskt restaurang...

Nej nu måste jag verkligen kila, ska upp tidigare än vad jag har gjort på sistone... *suck

Inga kommentarer: