söndag, augusti 23

Inne i min period igen, där jag är hur intresserad som helst utav chinese music :p Fastnat helt en låt som Nicko skickade förut, sen en gammal låt från JIN, nämligen Instant Noodles. Fastnat heeelt för texten... låter ganska sweet också :) Men vet att om jag översätter så blire ju bara fel och låter säkert hur mesigt som helst, but i like it ;)





[telefonsamtal...]
Hallåå, va? nää har inte ätit än...
Är du hungrig eller?
Men kom hit då? Kom hit så berättar jag vad jag ska laga för mat...
Oh okey... Jag väntar på dig då.. Ok bye...

Vi har vart tillsammans i några månader
och jag lagt märke till att din aptit verkligen är bra.
Du är aldrig blyg när vi äter ute,
beställer vad du vill äta och bara stoppar det i munnen.
Du är varken för smal eller för tjock,
fastän du jämt säger att din kropp inte går att rädda.

Gott är ett mål, inte gott är också ett mål,
jag pratar inte om imorgon, jag pratar om ikväll.
Det brukar alltid vara du som bestämmer, jag låter dig leka,
men denna gång så har du inge val,
du vet hur mycket du betyder för mig...
Vi behöver inte ens gå ut och äta,
inte heller beställa hem take-away.

Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig

Emellan åt så brukar vi beställa plankstek,
annars så finns alltid sushi eller koka ihop några hummer.
Födelsedag, julen, alla hjärtans dag, så brukar vi alltid äta ute.
Och om vi inte är så hungriga så brukar vi alltid beställa hem en rätt,
så delar vi på det, sen om jag råkar äta löken så är jag dum,
om jag har dålig andedräkt så kan jag ju glömma att få en kyss av dig...!
Det lugnt! Jag har redan förberett ett helt nytt tuggummi-paket!
Testa min färdighet, ingen annan som slår.
Jag kan garantera dig att du kommer vilja ha mer.

Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig

tic tac and you dont stop to the... tic tac and you dont stop...

Lägg till några doppar av sesamolja,
så luktar det bättre än saltad fisk.
Man brukar säga att den enklaste maträtten,
är den svåraste.
Hur man gör en god skål med nudlar,
är det viktigaste att man har hjärtat.
Jag har tändt ljusen också, nu är det väl tillräckligt romantiskt?
I min värld, så är du nummer ett.
När vattnet kokar så kan man äta alldeles strax,
max fem minuter från start till slut.
Och under dessa 5 minuterna, har jag lyckats bli kär i dig.

Trots att jag inte är världskänd kock,
men jag hoppas att du vet efter denna skål,
att så länge jag har dig så kommer min värld,
aldrig att slockna.
Och om du vill så kan jag lägga till ett ägg också.

Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig
Låt mig... Koka nudlar,
låt mig... koka nudlar,
låt mig... koka nudlar... åt dig

tic tac and you dont stop to the... tic tac and you dont stop...

haha jag vet att det låter fett löjligt, men som sagt, I LIKE IT :P

Inga kommentarer: