söndag, september 20

MIN FRAMTID

jag tänker att jag inte vill tänka för långt fram, för jag vet fortfarande inte vad du tycker och tänker, har fortfarande inte fått ett bekräftelse från dig? jag tänker att jag känner den tryggheten jag saknade hos andra, som jag fann hos en annan olämplig tidigare, men kan lugnt säga nu är det över. även om jag kan le tillbaka åt de glada stunderna tillsammans med honom. minnen kommer förevigt finnas i mitt hjärta, även med dig, oavsett om det slutar bra eller dåligt.

tillbaka till jag tänker... jag vill ha en hund, en liten en. jag växer, jag jobbar, plugga orkar jag inte med just nu, börjar lite smått i januari. vill ha en egen lägenhet, sparar pengar förgäves åt bara semester två gånger om året :o, damn it! i need a full-time work! nästa vecka blir det nog julschemat till kalendern, då blir jag glad! ser pengar och att jag måste gå runt med mobilladdaren i handväskan då mobilen kommer ringa för fullt från butiker runt om i sthlm's län som undrar om jag kan jobba där och där... jag ser fortfarande det jag kommer att tjäna, ser att jag kommer spara ihop det och sedan kanske hitta en mysig etta någonstans och hoppas på att bostadsrätterna inte höjs så mycket. jag ser att jag kommer få fast jobb snart, så att jag får möjligheten att låna och sedan betala av den lägenheten jag precis pratade om.

jag ser mig med en brasa, riktig eller falsk, brasa som brasa. i en skön tygsoffa med en mysig, skön matta för fötterna. en mörk filt med rutiga mönster och jag ligger inte själv där. festandet har jag slutat med, födelsedagsfirande kan vara ett undantag men annars ett glas vitt eller rött skulle nog sitta fint eller varför inte unna sig med en hpnotic? jag tror att jag håller på att växa till mig självständig, utan beroendet av falska vänner, aldrig ifrån riktiga vänner och min mamma.

what comes around, goes around, what goes up, must come down.

jag sade upp mig på arbetet som servitris/diskare/alltiallo. Höll på att dö nästan när jag fick reda på att jag kommer förlora 2100 i min beräknade lön för att inte arbeta 7 dagar hos de. Det var mitt val som min mamma delvis beslutade det men har fått 3 arbetspass hos BS med 13 timmar och kommer få lön på 2100! Så får samma lön, men istället för att arbeta 35 timmar, blir det 13 istället! saaay hipp-hipp huuuraaay!

det är de inre som räknas, men det yttre ger det inre en chans! - är det inte så? G
så jävla mystisk! du hade verkligen tänkt dig att jag skulle toffla efter dig?

btw, ber om ursäkt för tillfällighetens skull med det äckliga, dåliga humöret på sistone. men att förlora sin största passion som då innebär är smaken för maten, har fått mig att äta betydligt mycket mindre än vad jag själv har anat. utan mat, ingen energi. utan energi, ingen detsamma elin!

Inga kommentarer: