lördag, oktober 24

Igår kom några förbi och hade en liten fredagsmys hos mig :) mysigt var det ju!

Men nu sitter jag här, med illamåendet i magen och orkar knappt ens röra mig, trots att jag inte bränner så mycket energi om dagarna så är det väl ändå lite lite och bara äta 1 gång om dagen plus en glass? Jag skulle kunna äta men är inte sugen på mat, nu när jag tänker att springa iväg till toa när det är dags.

Kan faktiskt verkligen fastställa att jag lider av sömnproblem, det har gått i snart 3 veckor o kan inte sova förrän vid 5-6 tiden. Har dragit upp det med min sjukgymnast och han har försökt att hjälpa mig, visst det hjälper men han hjälper mig med fel problem.
Mitt problem är att jag inte kan sova om nätterna, jag kan vara jättetrött vid midnatt eller somnar framför tvn vid den tiden. Men vaknar många gånger vid 3-4 tiden helt klarvaken och kan inte somna förrän efter 6. Spelar till o me ingen roll om jag sov något dagen innan. Och det som min sjukgymnast har hjälpt mig med är ... att jag sover som en stock när jag väl sover, ibland till o me för djupt att jag själv blir skrämd när jag vaknar, för att jag inte andas plötsligt...?

Skulle kunna söka upp en läkare för det här, men pratade sist med min läkare om det, efter en kontroll så sa hon att det kanske beror på min förkylning och att de inte skriver ut sömntabletter åt de som inte är gummor och gubbar? Så frågan är, ska jag betala ytterligare 140 kr för att antagligen få samma svar som sist?

Inga kommentarer: