söndag, oktober 18

SÖMNPROBLEM

efter att ha haft besväret ett tag nu, så har det fått mig att minska med utgången på krogarna. det spelar ingen roll vad det är ifall jag har varit på en hemmafest, krogbesök, vart hos en vän sent, så har besväret fått mig att alltid längta hem. oavsett hur lång hemvägen är...

att rulla fram och tillbaka i en stor säng som inte ens är min och sedan störa omgivningens sömn tycker jag personligen att det är väldigt pinsamt. jag får lätt skuldkänslor om jag anser att jag är inblandad i situationen. men att även när jag är hemma så uppkommer denna situation av att inte kunna sova. fast tänk så här, om jag är hemma och inte kan sova så kan jag koppla in hörlurarna för att kolla på tv, kan sitta vid datorn och kolla på film tills jag känner att jag inte orkar mera, kan gå till köket och laga mat etc. men hos vänner så har jag inget val än att få in tankarna av att jag måste sova, men ju fler tankar jag har i huvudet desto mer minskar chansen för mig att somna. det har blivit en utmaning för mig samt en gåta av att gissa om jag kommer sova gott ikväll.

jag tror nog att det är dags för mig att söka upp läkare, för det är inte det att jag inte har vänt upp och ner på dygnet, för det spelar ingen roll om jag sov vid midnatt kvällen innan, eller att jag inte sov något alls... det är ju inte det att jag inte känner mig trygg hos någon annan när jag sover över, för det är hos mina närmsta vänner jag endast sover över nu.

kan detta vara en lätt depression, eller är jag bara nere för något jag inte vet om?

Inga kommentarer: