torsdag, november 12

SUCK

att åka på denna resa var verkligen det sista jag ville göra, för att genom att ha levt med min mor i 20 år så vet jag exakt hur hon är och jag vet hur jag är. vi är som plus och minus, kopplar man oss tillsammans så fungerar det, men även ibland så blir det överbelastning.


precis just som det är nu, överbelastning, hon verkar inte förstå vad det är jag försöker komma fram till när jag har sagt nu i 2 dagar, jag orkar inte shoppa mera, redan gjort det 2 två veckor, det räcker. har du någonsin kommit till en gräns att du shoppat så mycket att du inte längre vill kolla på varor längre?

så när hon inte förstår, så är jag illa tvungen till att komma med seriösa svar till hennes frågor som: ska du inte gå ut? kan inte ens inbilla mig hur du bara kan sätta dig inomhus om dagarna, jag orkar inte, skyll dig själv. men det resulterar bara till att hon blir förbannad och tillkallar mig ex. ungdjävel. då i mitt språk så är det inte så grovt, väldigt vanligt. men jag blir själv väldigt förbannad, fast inte mycket och göra förutom och stänga ut allt...


jag trodde verkligen att min kompis skulle komma ner till bangkok, men han meddelade mig i tisdags att det vart ändrade planer. verkligen känt att min mor har vart som en hök på mig, trots att hon sover och jag vaknar tidigare så... kommer hon ändå med på frukosten. som att jag ens har haft tid med mig själv och göra det jag vill göra. men om 2 dagar kan jag väl? kommer träffa på min kompis, och han vet hur jag är...


min respekt för min mor är väldigt stor, men jag är inte jag utan mina synder. i den här minuten som jag verkligen längtar hem... hem till hong kong, där jag kan... tillbringa min tid utan min mor, där hon kan göra vad hon vill och jag kan göra, det jag gör för den jag är...

Inga kommentarer: