tisdag, november 10

MAT I THAILAND

SHABUSHI by OISHI

med en mix utav shabu-shabu (hot-pot) och sushi, där allt finns på rullande band. det roliga är att det finns en tidsgräns på 1 tim 15 min... folk gissar ju på att man inte hinner, men jag som äter så långsamt är fortfarande mätt efter 4-5 timmar och det tog mig en halvtimma haha :D

det finns alltifrån rålax (sashimi) till olika svampar och nudlar till shabu-shabu samt vegetariska sushin (gurka, ägg, crabsticks) till bläckfisk, lax sushin :) också tempura, gyoza m.m sen så ingår det dricka också så det är bara o ösa på, och för dig som orkar ännu mera... finns det frukter och glass till efterrätt :)

prisgruppen ligger på under 250 baht per person OBS! Buffé!

finns bl.a. i Union Mall, Phahon Youthin & i MBK & i mallen precis vid Sala Daeng MTR Station.

Sen för dig som föredrar Ramen så finns även RAMEN by OISHI...

NOODDII

en nudelrestaurang som är ganska fräsh som serverar nudlar från olika länder, bl.a. thai, viet, hong kong, italien, japan samt friterade :) prisgruppen ligger på under 100 baht (tror nästan att det var 70 baht för en ramen?) finns bl.a. utanför Sala daeng BTS Station.




TASTYTHAI

En thairestaurang som serverar billiga thailändska rätter i en väldigt fräsh lokal men som var väldigt tom (?) inte besökt restaurangen men kollat förbi och sett att priserna är hälften så billigare än restaurangerna utanför. Prisklass: En tom-yum goong or gai ligger pp 80/70 baht, vårrullar på 45 baht, rena kapet ju! :) tänka sig att kunna äta under 20 lappen hahaha :D finns i närheten av nattmarknaden phat pong eller hur det nu stavas...?

Sen så har jag väl inte besökt så uhm.. speciella restuaranger ätit pad thai som var ganska misslyckande konstigt nog, föredrar vekligen sveriges sawadee där... burger king, subway, kfc hahaha aaa exakt sån där skräpmat :) men aldrig mer ska jag äta ute på gatan i thailand igen, uuh, min magförgiftning var en tillräcklig läxa, oavsett hur billigt och gott det är... F IT!

I (L) SHANGHAI

En väldig trevlig restaurang faktiskt också fräsch med känd kinesiskt musik, som serverar typisk mat från shanghai, ex xiao long bao... allt var supergott och landade under 100 baht per rätt... men bara att man hittade ett hårstrå inne i min friterade kaka :( snacka om att tappa matlusten jaao :(

Inga kommentarer: