lördag, januari 30

REDBULL VS. REDBAT

haha såg nåt väldigt roligt idag på klubben jag jobba i. fattade inte det först när jag ville ha en red bull, de bara fnittra åt mig, märkte det sen att det var en red bat jag höll i.
kunde ju inte hålla mig o googla fram lite fakta;

å kom fram till detta...

skulle du kunna se skillnad mellan dessa?
(hur ofta kollar man på burken man dricker ifrån?




REDBULL STÄMMER REDBAT! 18/05/09
"Red Bat-förpackningen ger väsentligen samma bestående minnesbild hos konsumenter som Red Bull-förpackningen, vilket innebär en betydande risk för förväxling av produkterna eller i vart fall en risk att konsumenter kan tro att Red Bat är en Red Bull-produkt eller en produkt producerad under en licens från Red Bull GmbH", skriver företaget i sin stämningsansökan.


Red Bull kräver att Red Bat slutar använda de liknande burkarna och slutar att använda Red Bulls varumärken i sin marknadsföring. Red Bull vill att förbudet ska förenas med ett vite om 750.000 kronor.
Källa: http://www.dagensmedia.se/nyheter/article5302.ece

BACARDI STÄMMER REDBAT! 14/9/2009
Företaget SM Group säljer och marknadsför, enligt sin sajt, produkterna Slushie, Vimto, Barbie tuggummi och energidrycken Red Bat. I maj i år drog Red Bull SM Group inför marknadsdomstolen, då de ansåg att namnet Red Bat var för likt Red Bull.
Nu har Red Bat även retat upp Bacardi, då man använder en fladdermus i sin logga, vilket även Bacardi gör.
Bacardi kräver att tingsrätten stoppar SM Group från att använda fladdermusen i sin marknadsföring och om SM Group bryter mot förbudet vill Bacardi att vitet sätts till 500.000 kronor.
Dessutom kräver Bacardi 100.000 kronor i skadestånd. Fladdermusfiguren har enligt Bacardi använts av spritjätten i 150 år.
Källa: http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article70793.ece

I mörkret på en klubb så skulle jag nog aldrig lägga märke till skillnaden mellan burkarna, speciellt inte onykter... haha men är väldigt nyfiken på hur det gick sedan i tingsrätten med stämmandet :p hahaha ^^det får bli en uppgift för mig imrgn ^^ :p

PUSSPUSS!

Inga kommentarer: