söndag, maj 2

CP KVÄLL!

Fredag;
En ny tjej har börjat på mitt kvällsjobb. En kines. Bott i Sverige i ett år. Jobbar med mig i garderoben. Förstår knappt vad jag säger, utan försöker förklara på kroppsspråk och ordagrann svenska ord för ord. Tog mig kanske 3 gånger och förklara för henne att sätta sedlarna åt samma håll. Det finns cirka 50 galgar på varje hm... sektion? Hon hänger tio jackor på en såndär grej och börjar på nästa. Ja, det var väl en av de få problemen som uppstod med henne. Sen att hon får en nummerlapp och hon bara glor på den och typ inte vet vad hon ska göra. En människa frågar henne vilken tid stänger ni? Hon bara kollar på gubben som frågar.

Snälla! Hur dum får man vara?!

Lördag;
Jag visste att det var asiatkväll ikväll, men ville för engångsskull inte vara den som alltid är närvarande. Så lite ångest hade jag väl ändå, men glömde bort det ganska snabbt. Min station idag var kassan som vanligt och de fick slänga över alla latinos till mig istället för att garderoben på andra sidan var proppad, så för första gången så öppnade de dörrarna emellan kl 12 redan...
Killen på jobbet hoppade till andra sidan och jag fick svänga in till min vanliga garderob efter kl 2 och till stängning så vart det tjafs med typ 4 afrikanska kvinnor.
Ska förklara det roliga:

(Det var mycket folk, men vi hade ju fortfarande kontroll över vad vi gjorde...)
Kvinnan säger att hon inte har fått sin jacka. Jag hade tagit brickan. 5 minuter senare så hade min kollega Camilla tagit den. Hon hotade med att hon skulle hämta vakten. Varsågod sa jag, han står utanför. Sen så vart det en sjal. Den va svart 10 minuter efter så var den vit och blev till svart ganska snabbt. Hon hade hängt på samma galge sa hon till vakten, sen så förklarade jag för vakten att man inte kan hänga på samma galge, att vi inte tillåter det. Då hängde de plötsligt på separat galge. Ja under de minuterna lyckades jag bli kallad för idiot, värdelös jävel, lögnare.

LYCKAT!

Inga kommentarer: