fredag, maj 28

FUCKED UP DAY!

Satte på alarmet 7:15 idag, snoozade till 8:30, där jag kom på att jag skulle göra något... men visste inte vad det var för något, och fick upp det 5 minuter senare... KÖRLEKTION!
Springer ut i mina mjukisbyxor och hittade nån linne i min klädhög och på med tröjan, sen typ fick min minus idag för att jag inte var tillräcklig jag idag... nyvaken ju, men får nästan skylla mig själv :/

Sen kommer hem, byter om, äter frukost.. ska jobba i kista från 11-19 och ingen matlåda förberedd... skulle ta 9.57 tåget men insåg att jag inte skulle hinna. Så det blir 9.07, kommer sedan på att det är sprängning nere i Tcentralen från 10.30-10.50 och får då byta av i Fridhemsplan misstänkte jag... Men skulle ju kunna hinna med 31 tåget om den nu skulle gå från centralen, så frågar tjejen som körde tåget, hon visste ingenting... men jag sätter mig i tunnelbanan och bestämmer mig det säkra före det osäkra... Fridhemsplan blir det!

*pling* pling* Det var tågchauffören... "Hej, jo det var en tjej som kom fram till mig i Skarpnäck ang. om blåa linjen... över den frågan som jag inte kunde besvara åt dig tidigare... så har vi kommit fram till att det är bäst för dig att byta av i Fridhemsplan då du endast har 4 min marginal på dig från övre plattformen till den nedre... Så som sagt, byt av i Fridhemsplan så blir det bra... " då var det väl inte mer än att ringa till kista och säga att jag kan bli någon minut sen :/

I jobbet så var det alla medlemmarnas dag. De skulle få så mycket rabatter... och det var fullt upp hela dagen förutom kanske en halvtimma emellan... Stress, stress, stress!
Lyckades värva 10 medlemmar, woho personligt rekord!
Och chefen höjde dagens omsättning med 7000+ då vi låg lite back, strax innan sju kollade jag och då låg vi över oms. med 5000+ :) alltså totalt 12000 extra ;)
Men fick sjuka arbetstider idag :/ skulle egentligen sluta 19, men chefen undrade om jag kunde jobba över... och mitt möte vart ändå inställt så varför inte... men jag skulle sluta 19, börja 20:15 igen och sen sluta 21....

Men i Kista idag, var det mycket rea, Pashion hade total utförsäljning, var så pass lång kö att vakten va ju typ tvungen o stå där och passa... Lyckades ta mig fram till slut på min andra 1,25 rast och fick tag i en sminkgrej i 2 pack för 7:50 haha billigt.. vi som säljer typ för över 50 kr styck :p Sen Barnkammaren flyttar i närheten av Åhlens, så de hade lagerutförsäljning även Diablo nånting.. snygga kläder, men det var för genomskinligt för mig hahaa kanske ångrar mig nån dag :p Var ju trotsallt helt död idag!

Sen på vägen hem... skittrött, och tror att problemen ska upphöra en stund, tills jag kom på att jag måste byta tåg i skärmarbrink då de endast har ett enkelspår hem till mig på vardagar efter 18:30... för första gången ser jag skarpnäck tåget, det tåget jag inte skulle ta då tågen inte väntar på varandra i skärmarbrink... så fick sitta där i 10 min.. lack... grr

Inga kommentarer: