söndag, maj 16

SUUUUUUUUR!

En man som inte ens hänger av sig när det är -22 grader ute ska plötsligt hänga av sig när det är plusgrader? Hur kommer det sig?

Fredagskvällen slutade med att efter jag slutade mitt pass i kassan, så hoppade jag in i clandestino garderoben, då det var så lugnt i crazy daizy sidan.. folket börjar komma då stängningen närmar sig... ser en massa lappar men oturen valde mig och tar en lapp på nummer 31. kollar bakom mig och ser att galgen är helt tom, ingen klädnypa dvs ingen väska eller annat och står där med ett stort frågetecken. Frågar tjejen hon fattar ingenting, killen inte han heller... Mannen börjar bli sur och hojtar om sin jacka... ignorerar, tar andra brickor sålänge.. sen tillkallar jag vakten för att jag tycker han börjar bli jobbig. Sen kommer assistenten och de pratar sen så pekar han ut killen, att han hade hängt in hans jacka men båda vet att de aldrig tog emot jackan. Så frågan är vart fick han numret ifrån?

Han säger att självaste jackan kostar 200 euro, vilket motsvarar 2000 kr. Och i den fanns det bilnycklar, hemnycklar, 2000 kr och lönespec. Vilket betyder att den som tagit jackan vet vart han bor och kan göra inbrott därför måste han byta lås.

Dagen efter ringer assistenten mig att komma en halvtimma tidigare, jag som antog att han behövde nåt hjälp då dessa grejer har vi aldrig pratat om förutom på vår personalmöte en gång om månaden. Så säger han att vi tre skulle dela på 1500kr för att betala tillbaka till snubben. Dvs 500 kr per skalle. Sen så ringer assistenten honom och säger att vi tyvärr inte kan betala ut en summa mer än 1000 och han accepterar det.
Den andra frågan lyder: Om du hade någon ägodel som försvann och det kostade 2000 kr, och du fick tillbaka 1000, skulle du acceptera det? Jag skulle inte det, om jag såvida inte blåste någon.

Han hade pratat med assistenten och sagt att tjejen som han bor med öppnade dörren åt honom, men tjejen jag jobbade med, vet att han inte har någon inneboende hos sig. Och till hennes kille hade han sagt att han var tvungen att klättra till hans tredje våning genom balkongen för göra inbrott i sin egen lägenhet för att komma in... Sen snubben har ingen körkort varför skulle han ha en bil?

Hursomhelst, kvällen slutade med att man fick helglönen på 960 kr... istället för 1300. Tur att man hade ett extra pass på bolero imorgon som garderobare.

FUCK!

Inga kommentarer: