fredag, maj 21

DESSA DAGAR...

Inget speciellt har hänt under dessa dagar, men relationen mellan mig och mamma har ju definitivt blivit bättre, där hon insett vad all dess senaste bråken har handlat om, så hon har bestämt sig för att släppa deltagandet i Södertälje och satsar 100% på Vasastan istället. Det glädjer mig :)

Också så har jag börjat ta körkortslektioner och det känns underbart bra för jag tycker att det är skitroligt, samtidigt som att jag fått en skojig lärare som lär mig bra! :D Tror nästan att jag inte behöver de dära extra lektionerna... :p




I måndags sov hjärtat hos mig, vi latade oss för det mesta... och var ganska trött tidigt på kvällen, och min dåliga vana av att gå upp kl 4 på morgonen var hon väl inte så glad över... But... i gotta do, what i've got to do ;) Så vaknade sent på tisdagen... lagade lite mat, skulle egentligen med henne ner till stan för att leta present men vi blev så lata i solen att vi latade oss till kanske kl 18 tills vi drog in till Svedmyra för att hälsa på Erica, hämta lite sushi hos hennes pappa sen till rågsved. Mythu hämtade upp oss i stationen där vi körde vidare till Willy's i Älvsjö. Sen vidare hem till Hang och därifrån fick jag vara GPS till Hässelby Gård för att fira Peters födelsedag vid tolvslaget :p

Onsdag:
Tjejerna drog iväg till Peters middag inne på stan, medans jag och Erica bestämde oss för Trädgården tidigt den kvällen. Vi hittade först inte, men hade förväntat oss verkligen en TRÄDGÅRD... sen så visade det sig att vi gick helt fel och att min skjorta var grönare än Trädgården.. dåligt! Sen att ölen låg på typ 36 kr medan cidern låg på 20 kr dyrare, tycker att öl och cider borde ligga på samma prisnivå! Inte alla som dricker öl inte!
Sen vart det vidare på promenad i söder, hamnade på Gyrella, grekisk mat, helt okey pris. Tog en Souvlaki i baugette med tsatsiki, fyfan vad gott! Låg på 35 kr.

Promenerade vidare och hamnade utanför Axela, tog en cider där i en timma sen fortsatte vi vidare i vår sökning efter Bonden Bar... men glömde ganska snart vad vi egentligen letade efter. Hamnade på torget i Medborgarplatsen, såg Helena med hennes kompis så satt där en stund och slösa på tiden i värmen sen när kl vart 21 så vart det vidare till Bonden Bar där Oliver spela. Hälsa på han lite, tog en god cider med bär i glasen :D Så lattja där i kanske 2 timmar, innan vi drog hem igen :)

Inga kommentarer: