fredag, mars 27

Just nu så är jag inne på min tredje helg hemma, shit, det har verkligen blivit till en vana :
Och så har vi den som inte är så underbara förkylningen tillbaka antar jag, nyst som en galning både igår och idag, hostar litegrann emellanåt, ont i halsen och så börjar det klia lite i örongången : Tråkigt men sant. Så nu blir det iallafall äta klar min mat sen äta mina mirakelmediciner sen sova och hoppas på det bästa imorgon då det blir och jobba i Kista Food Court igen!

Jag har suttit de närmaste dagarna, funderat och funderat, på om det är värt det eller inte, om jag ska eller inte, blir det a eller b? för om det blir a så kan jag inte ta b sen osv... många tankar *suck* Men nu efter ett telefonsamtal så blir det och träffa en ytterligare älskling inne i Thailand några dagar innan jag drar hem till Sverige igen eller så kanske det var dagen innan? Kommer inte ihåg vad hon sa haha! :D Så totalt blir det och möta upp 3 st :D Hörde med M, hon ska tydligen också till thailand men inte förrän i Juli och då är jag redan i Sverige och njuuuter utav solen hemma :] Säkerligen så jobbar jag som en gris då för att återigen spara till en Hong Kong/Thailandsresa med mamma :) Båda biljetterna var verkligen underbart billiga!
Den kommande resan som kommer nu är tillsammans med ThaiAirways, en biljett på 5200 kr inkl. en tur och retur biljett till Phuket också! Sen fick jag glada nyheten från Wan att hennes kusin eller kanske det var släkting som hämtar upp oss i flygplatsen och vi fick bo där dem första 2 dagarna innan vi far vidare till Phuket och båtar oss över till Phi Phi Island :) Just ja! Något som jag glömde nämna var att det blir direktflyg från Stockholm Arlanda till Bangkoks flygplats ;) YÄÄY

Sen den andra flygbiljetten blir till Hong Kong och förmodligen Thailand, jag vet inte, det vart något strul med visumet eller nåt sånt? :s Men iallafall flygbiljetten hem landade på 4800 med Cathay Pacific, mitt favoritflygbolag ;) bara ÄLSKAR den, trots att jag bara rest med den 1 gång haha... men allt är bara plus plus plus!! Flygvärdinnorna är fööör trevliga, det finns en egen mini-tv i sätet framför dig där du kan antingen välja olika filmer på engelska, kinesiska och såklart internationella filmer med olika dubbningar, och texter på olika kanaler! Sen att det finns en riskokare ombord är heeeelt!! Sätena är helt underbara, sen i varje fall förra gången jag åkte med den, visst det var ett bra tag sedan sist så fanns det en liten kiosk man kunde ta med sig snacks ombord helt gratis! :D Nackdelen är väl att man åker till London först, men aja, det får väl jämna ut sig med alla plussarna!! :D

Snacka om att resa i år... sen till juli blir det och resa vidare till Filippinerna ;)
HELL YEAH!

Ska äta klart nu sen lägga mig och sova efter en stund...
Pusselipuss!!

Inga kommentarer: