torsdag, juni 18

Semestern för mig har varit väldigt behövande, känner absolut ingen stress som jag gjorde innan i Sverige, samt väldigt deprimerande de dagarna jag inte fick jobb... faktiskt väldigt svårt för mig att ragga upp tider från TBS under 2009, haft mina tider när jag inte kunnat kontrollera mig, och lyckats hitta onödiga vägar att ta istället för att inse den jobbiga vägen...

Men något som jag faktiskt aldrig lyckats och förmodligen inte kommer att lyckas med är att kontrollera över min ilska, genom åren så har min aggresiviteten minskat ganska mycket, har iallafall slutat slå folk i huvudet för det minsta, som jag brukade när jag var liten...
Nu håller jag det mesta inom mig och när jag väl bryter ut så är det ganska synd om personen, men jag har hittat några enkla sätt att hitta tillbaka till normal stadiet genom månaderna... musiken är en stor del av mitt liv, utan den så skulle jag nog kunna dampa mig helt...

Tillbaka till semestern, som hittils har vart helt underbart för mig, förutom att jag har samlat all aggresivitet inom mig från en speciell person, vet att hon förmodligen kanske skulle uppskatta att jag berättade vad som egentligen irriterade mig? Men nej det tänker jag inte göra, pallar inte bråka, om jag bryter ut så får det väl vara så? 6 dagar kvar utav semestern, vill verkligen vara kvar här, men jag har verkligen shoppat upp för alla mina pengar, fast när jag är irriterad så vet jag inte vart jag ska ta vägen än till balkongen, det är typ min space där jag får vara ensam med min musik i lurarna och luften... lite varmt men hellre det än att höra på rösten där inne...

Känner hur jag tar det mer och mer... att jag fortfarande sitter och darrar av ilska...



bloglovin

Inga kommentarer: