lördag, juli 18

I'M NOT A GIRL.... NOT YET A WOMAN...

Jag vet att jag ibland är för tjurig, för ömtålig men jag mognar med tiden... Vissa hänger inte med mig i min takt, vissa är före och vissa aa... dem går väl bredvid mig och mognar tillsammans med mig ;) MEN... Jag har precis lärt mig att ta första steget ibland inte är så farligt som jag alltid trott och att vara tjurig, samt sur för en liten skitig grej, ge mig tid älsklingar! det mesta går över efter en natt :) Men vad var det som hände egentligen?

Jo, skulle ha en BBQ kväll hemma, tänkt så var det 3 av oss, men efter ett tag var det bara 2, sen 7 sen typ 10 skulle jag tro? Kommer inte ihåg riktigt. Hursomhelst, så vart jag väldig tjurig på brorsan av att han ska bestämma över vad jag ska göra och inte göra, samt vilka jag ska umgås med. Jag har berättat tidigare, att jag verkligen avskyr när folk säger till mig att göra detta och detta, uppväxt så och jag är väldigt envis när det kommer till sådant.
Sen case number 2; att brorsans brorsa, kommer hem till mig när jag har gäster, gemensamma kompisar (kanske för han det inte var så allvarligt men för mig var det rena.... respektlöst!) hursomhelst, så ringer han innan om han kan komma förbi också och om han kan låna duschen, inte kan man väl neka? Han som är så snäll? Så människan kommer in i lägenheten och jag som är lite lat av mig har mina kläder på en soff pall, inte ens gästerna som hade sovit över i nätter hade sagt ett ord om det utan han tar upp alla kläderna och slänger de på mig när jag ligger på golvet, halvsover och kollar på film. För att sedan lägga sin resväska? I mean you could've asked where to put it? Visst kanske ilskan har gått över, men, jag ser ingen respekt i dig till mig längre... Bröder eller ej, syskon eller ej. Jag skulle aldrig våga höja rösten eller ens påpeka mer än en gång om vem du/ni ska bjuda över till ERT hem? Eller har jag fel?

Hursomhelst, killarna körde till Östberga idag, där jag vet att brorsan har sin lägenhet som han håller på med. Så passade på att ringa, tvekade ett tag men... ringde iallafall, han var inte sur inte jag heller... Nu när klockan är strax innan midnatt så ringde brorsan, han ville bara kolla läget och bad mig ringa upp honom. Så antar väl att allting är fint igen mellan oss? :)
I really hope so, cause i can't take no more drama!



this is dedicated to all my "sisters" and "brothers" who's waaay to overprotected :]
Kisses!

Inga kommentarer: