lördag, januari 2

2010

yess, så har vi kommit till nyårslöften då... men nej, vill ju inte säga att det.. för jag är rädd för att det ska brytas just för att det är ett nyårslöfte. så vi säger att det är ett helt vanligt löfte, för min egen hälsa? vad sägs om det?

så snart blir det och sova, och om morgondagen tillåter och min älskling vill så blir det promenad här i skarpnäck under ett par timmar, annars så blir det väl en långsam promenad för mig själv med en kortare sträcka? ingen aning. har känt att jag har gått upp i vikt som bara den på sistone, kanske till för att jag inte ska frysa över vintern? nej, men skärp dig nu elin!

så imorgon, någon sorts promenad blir det iallafall imorgon, sen köpa mig en isbergssallad och laga nåt gott och nyttigt till lunch och middag (till frukost blir det ju som vanligt macka med ost o skinka, hm kanske ska lägga till havregrynsgröt?) så hälsosamt ska det iallafall bli?

sen... kryssning på fredag, dricka som aldrig förr, festa som aldrig förr oavsett med eller utan samma band med de andra som innan. för efter det äre dags och sluta med hemmafester, eller egentligen inte dricka alls på fester, fast hur kul äre o sitta ensam person som e helt nykter? så vi skippar hela hemmafest grejen och OM jag nu ska ut, så blire bara ut o umgås med folket o bara dansa... en ganska easy game för mig... jag som knappt dricker på krogar... *-)

och efter det... så har jag fått min årliga ordentliga lön, då har jag iallafall råd med ett träningskort och har faktiskt bestämt mig för att köra på fitness24seven som finns på hammarbyhöjden och få igång mitt liv igen :D

så sen när jag har tagit avstånd heeelt från alkoholen (förmodligen till när marie kommer tillbaka från england, så blire och sluta av med rökningen och börja dansa med henne? ... fast det löftet får vi ta till nästa år kanske? haha - man kan ju inte sluta röka när man har druckit, funkar ju inte.. iallafall inte för mig :s )

fast vi börjar med det första steget till allt detta... ska nog lägga mig, efter min halva torra canto serie : hahah! happy new year :*



Inga kommentarer: